infodag en snuffelen

snuffelmoment

Onze school geeft jaarlijks de kans aan leerlingen uit 6de leerjaar basisonderwijs om een dagdeel te komen snuffelen op Portus. Een schoolkeuze maken is niet eenvoudig. Nog meer dan een infoavond of infodag kan zo'n snuffelmoment een realistische weergave zijn van onze werking en aanpak. Heb je interesse in een snuffelmoment? Vul het contactformulier in op onze website en wij nemen contact op met jou. Het merendeel van onze snuffelaars nodigen we telkens uit op een maandag en laten je kiezen uit een halve of volledige dag op Portus.

schoolwandeling

Heb je onze infodag gemist? Geen probleem, je kan eventueel nog aansluiten bij een schoolwandeling met een coach en enkele leerlingen. Tijdens deze begeleide wandeling doorheen de school krijg je de ruimte om vragen te stellen en de vertaling van de visie en aanpak op de klasvloer te zien. We organiseren doorlopend wandelingen in maart, april, mei en juni. Heb je interesse in een schoolwandeling? Vul het contactformulier in op onze website en wij nemen contact op met jou. Het merendeel van onze wandelingen organiseren we op woensdagmiddag van 12.30 tot 13.00 uur.

infodag

Op zaterdag 2/3 organiserden we een onze allereerste infodag. Doorheen de dag organiseerden we op enkele vaste tijdstippen infosessies, kringen, planningsmomenten en schoolwandelingen. Doorlopend kon je ook als ouder of kind aansluiten bij keuzewerktijd, instructies en projecten. De school zelf was die dag open van 10.00 tot 17.00 uur. Coaches en leerlingen waren aanwezig om vragen te beantwoorden en de vertaling van de visie en aanpak aan u voor te stellen.