2A basisoptie Moderne talen-wetenschappen

Heb je een grote interesse in moderne talen en wetenschappen, dan is deze basisoptie een aanrader! In deze optie kom je, naast de brede algemene vorming, 5 uren per week in contact met de vakken ‘Moderne talen’ en ‘Wetenschappen’.

In de basisoptie Moderne talen - Wetenschappen krijg je 25 lesuren algemene vorming waarbij je in aanraking komt met cultuur, geschiedenis, wetenschappen en techniek, sociale vorming, sport, talen en wiskunde. Zo word je aangesproken op je interesses en mogelijkheden en kan je ontdekken in welke domeinen je verder wil.

Moderne talen en Wetenschappen

In de basisoptie ‘Moderne talen’ vergroot je je taalvaardigheid in zowel Nederlands, Frans als Engels. Je leert de cultuur van verschillende landen beter kennen en je gaat er creatief mee aan de slag. In het vak ‘Wetenschappen’ maak je kennis met biologie, fysica en chemie. Nadat je zelf individueel of in kleine groepjes experimenten hebt uitgevoerd, volgt de theorie en de oefeningen. Daarnaast ga je in de projecten zelfstandiger aan het werk.

Coaching

Elke klasgroep heeft een uur kring. Het moment om te landen, te delen, een kringgesprek te voeren, oplossingen te bedenken, de actualiteit te bespreken, samen te lezen of te bewegen ... Tijdens het planningsmoment en de dagelijkse check-in wordt de planning opgesteld en worden afspraken gemaakt. Het is een belangrijke gelegenheid om voor een constructieve sfeer in de groep te zorgen. Wie moeite heeft met plannen, kan extra planning krijgen. Elke leerling wordt begeleid door een coach. Je coach bekijkt samen met jou wat er goed loopt en waar er uitdagingen zijn. Dit gaat dan zowel over je leerproces als over je welbevinden.

Projectwerk

De leerplannen worden opgesteld per vak. In het projectwerk laten we verschillende vakken in thema’s aan bod komen. Zo bereik je de leerplandoelen van alle vakken. We zorgen ervoor dat leerlingen voldoende feedback krijgen over hun vorderingen in het leerplan.

BijlageGrootte
PDF-pictogram lessentabel_1_en_2_a-stroom_1.pdf50.34 KB

Hebt u nood aan meer informatie over deze studierichting? Bekijk de Onderwijskiezer. Klik hier.

Wenst u meer informatie over onze studierichtingen?