Ik zit al in het secundair en wil op Portus starten

Super dat je interesse hebt in onze school!

Inschrijven schooljaar 2024-2025

De regels voor een inschrijving van 2 tot 6 werden aangepast. De inschrijvingen voor het schooljaar 2024-2025 starten vanaf maandag 15 april 2024 om 9 uur. De inschrijvingen vinden fysiek plaats en de ouder/voogd/meerderjarige leerling dient zich steeds persoonlijk aan te bieden. De inschrijving is pas officieel als het schoolreglement en het opvoedingsproject op papier worden ondertekend. De datum en het tijdstip van ondertekening bepalen de volgorde waarin de beschikbare plaatsen worden toegewezen.

Om de inschrijving op school wat vlotter te laten verlopen, vragen we wel om een aantal administratieve gegevens al door te geven via deze link. We willen nogmaals benadrukken dat de datum en het tijdstip van het doorgeven van deze gegevens niet de volgorde van inschrijven bepalen. Die volgorde wordt volledig bepaald door het moment waarop het schoolreglement/pedagogisch project op papier werden ondertekend.

Inschrijven kan van 9 uur tot 12 uur (elke schooldag) en van 13 uur tot 16 uur (elke schooldag behalve op woensdag).

Breng zeker de elektronische identiteitskaart of de isi+-kaart van het ziekenfonds van de in te schrijven leerling mee. We hebben immers ook dit rijksregisternummer nodig.

Op dit moment brengen we volop de studiekeuzes van onze huidige leerlingen in kaart. Dit beeld is echter nog niet volledig. Daarom blijven er op het moment van inschrijven twee scenario's mogelijk:

• Er is een vrije plaats beschikbaar. De inschrijving kunnen we meteen finaliseren.

• Er is momenteel geen plaats beschikbaar. De inschrijving kunnen we niet finaliseren. Je komt op onze wachtlijst terecht en ontvangt een weigeringsattest op basis van capaciteit. Dit weigeringsattest is wel meteen een bewijs van je unieke plaats op de wachtlijst. Van zodra er een vrije plaats beschikbaar is, contacteren we persoon op de wachtlijst.