Ik kom vanuit de basisschool naar het 1ste secundair

Super dat je interesse hebt in onze school!

Inschrijven schooljaar 2024-2025

Stap 1 - Aanmelden

Op 13 mei 2024 kunnen ouders het resultaat van hun aanmeldingen raadplegen. Op dat moment start ook de mailing naar de ouders.

Stap 2 - Inschrijven

Digitaal inschrijven is niet meer mogelijk. Op woensdag 22 mei 2024 organiseren we een inschrijvingsmoment tussen 13.00 en 16.00 uur.
We verzamelen op de speelplaats van de school, bereikbaar via Barrestraat nummer 6.
Is dit inschrijvingsmoment voor jou niet mogelijk? Neem telefonisch contact op met de school, dan prikken we samen een nieuwe datum.
Breng zeker de elektronische identiteitskaart van de in te schrijven leerling mee. We hebben immers het rijksregisternummer nodig.

Stap 3 - Start vrije inschrijvingen (vanaf 14 mei 2024)

Mogelijke vrije plaatsen communiceren we via de website https://meldjeaansecundair.gent.be/
Interesse in een plaatsje in het 1ste secundair? Vul dan het formulier in: voorinschrijving Portus

Er zijn twee scenario's mogelijk:

• Er is een vrije plaats beschikbaar. De inschrijving kunnen we meteen finaliseren.
  • Er is momenteel geen plaats beschikbaar. De inschrijving kunnen we niet finaliseren. Je komt op onze wachtlijst terecht en ontvangt een weigeringsattest op basis van capaciteit. Dit weigeringsattest is wel meteen een bewijs van je unieke plaats op de wachtlijst. Van zodra er een vrije plaats beschikbaar is, contacteren we persoon op de wachtlijst.